چاپ فلکسو در مقابل افست در کاتالوگ ها و جعبه

چاپ جعبه دارای اشکال و اندازه های مختلف است. چاپگرها و سازندگان از چهار نوع روش اصلی چاپ استفاده می کنند: فلکسوگرافی ، دیجیتال ، گراور و افست.


چاپ افست و فلکسوگرافی دو مورد از محبوب ترین روش های چاپ در جعبه هستند که کار با کیفیت بالا ، سازگار و طولانی مدت را ارائه میدهند. بیایید چاپ فلکسو و چاپ افست را مقایسه کنیم تا ببینیم کجا قابل تعویض هستند و کدام یک بالاتر از دیگری است.


چاپ فلکسو و چاپ افست


فلکسو در مقابل چاپ افست: شباهت ها


اما قبل از پرداختن به تفاوت های اساسی ، بیایید ابتدا نگاهی به شباهت های بین flexo و offset بیندازیم:


هر یک شامل ایجاد و استفاده از یک صفحه چاپی یا حامل تصویر دیگر است.

هر دو فرآیند با جوهر مرطوب کار می کنند.

هر دو قادر به چاپ بر روی طیف گسترده ای از سطح ها هستند.

به دلیل طولانی بودن زمان نصب و ایجاد صفحه / سایر حامل های تصویر ، هر دو فرایند برای مشاغل طولانی مدت ایده آل هستند.

با این حال ، این دو روش از نظر فرایند و عوامل مختلف دیگر متفاوت هستند.



مبانی چاپ فلکسو


فلکسو به طور معمول از حامل تصویر پلیمر یا الاستومر مانند آستین ، استوانه و صفحه استفاده می کند. حامل تصویر برای ایجاد طرح برجسته چاپ نهایی مورد نظر حک میشود. سپس جوهر از طریق یک غلتک آنیلوکس بر روی حامل تصویر از مرکب منتقل می شود و سپس روی لایه چاپ می شود.


چاپ فلکسو معمولاً با استفاده در پلاستیک های انعطاف پذیر و سایر مواد غیر متخلخل مانند فیلم ، برچسب ها ، فویل و سایر بسته بندی ها همراه است.



چاپ افست چیست؟


چاپ افست چگونه متفاوت از فلکسو کار می کند؟ در فرآیند چاپ افست نیز از صفحه ای استفاده می شود که معمولاً از فلز ساخته می شود و جوهر چاپ از طریق صفحه به یک قطعه لاستیکی (که اغلب "پتو" نامیده می شود) و سپس به سطح چاپ منتقل می شود.


چاپگرها معمولاً از افست روی کاغذ استفاده می کنند که در آنها سطح صاف برای موفقیت در آنها مهم است.



چاپ افست در مقابل چاپ فلکسو: تفاوت های اساسی


همچنین چندین تفاوت مهم بین چاپ افست و فلکسو وجود دارد.


جوهرها

نگهداری

توان مالی

راحتی


جوهر:

فلکسو قادر است با انواع بیشتری از جوهرها کار کند.


روش چاپ افست به طور کلی با جوهرهایی که دارای روغن هستند همراه با استفاده از برخی جوهرهای دیگر با پایه آب و UV کار می کند.



نگهداری:

نکته ای که باید در مورد فناوری چاپ افست در نظر گرفت این است که صفحات استفاده شده در این فرآیند در صورت عدم مراقبت صحیح ، در معرض اکسیداسیون قرار می گیرند. به همین دلیل ، تعمیر و نگهداری اغلب برای اطمینان از کیفیت صفحه لازم است.



توان مالی:

ایجاد حامل های تصویر Flexo به طور کلی کمی ارزان تر هستند و همچنین به طور معمول دوام بیشتری نسبت به صفحات مورد استفاده برای جبران دارند - به این معنی که قبل از لزوم تعویض ، می توان آنها را چند بار استفاده کرد.


علاوه بر این ، طیف وسیعی از جوهرهایی که فلکسو کار می کند (به ویژه زمان خشک شدن سریعتر با جوهرهای با ویسکوزیته کم و جوهر UV) می تواند کارهای چاپ را تسریع کرده و سود شغلی را افزایش دهد.



راحتی:

به یاد داشته باشید که از چاپ افست برای چه کاری استفاده می شود - دلیلی وجود دارد که نتایج خوب را فقط روی یک سطح صاف  نشان می دهد. از طرف دیگر ، فلکسو می تواند روی انواع مختلفی از لایه های مختلف چاپ کند ، و این باعث می شود انتخاب راحت تری برای خیلی ها باشد.


 



چاپ فلکسو در مقابل چاپ افست: حکم پایانی



بنابراین ، کدام فرایند برای شما مناسب است؟ این بستگی زیادی به شغل ، بستر و عوامل مختلف شغلی دارد که چاپ می کنید.


کیفیت چاپ افست در سطح نامناسب آسیب می بیند. تکنیک های چاپ فلکسو می توانند بیشتر مواردی را که می تواند جبران کند انجام دهند ، اما با سهولت و تطبیق پذیری متنوع.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.