زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

گل های رز انگلیسی مانند پادزهری برای گل های بدون عطر مقاوم هستند. بیشتر گلهایی که به صورت تجاری فروخته می شوند، گلهای رز ترکیبی هستند و گرچه گلهای بسیار زیبایی هستند، اما شکل ظاهری آنها یکسان است و به طور کلی، رایحه شگفت انگیز موجود در گل های رز قدیمی را ندارند. گل رزهای انگلیسی توسط باغبانی به نام دیوید آستین، از سال ۱۹۶۹ با هدف ترکیب بهترین ویژگی های گل رز مدرن (مقاومت در برابر بیماری، قابلیت تجدید حیات و رنگ های غیرطبیعی) با بهترین ویژگی های گل رز قدیمی قبل از ۱۸۶۷ (عطر خوش و گلبرگ هایی پیاله سان) پرورش داده شد.

پروژه دیوید آستین از بسیاری از کشور ها عبور کرد و کمک های زیادی به او در این پروژه شد. این گل ها امروزه با عنوان گل های رز انگلیسی یا گل های رز دیوید آستین شناخته میشود.

شکل بوته های اکثر این گل ها با دیگر بوته های گل رز کمی متفاوت است، آنها بیشتر و راحت تر از دیگر رز های بوته ای شکوفا می شوند و گل میدهند. فرم های مختلفی از نوع گل و بوتهِ خاص متناسب با هر فضایی وجود دارد.

 در اینجا ۱۴ گونه گل رز انگلیسی زیبا برای استفاده در محوطه سازی شما آورده شده است در نظر داشته باشید منطقه بومی کلیه رزها Nursery hybrid میباشد.

ایده باغبانی:

گل های رز انگلیسی هم، مانند دیگر انواع آن در فصل سرما و در مناطق سرد نیاز به مراقبت های خاصی دارند. یکی از روش ها جمع کردن مقدار زیادی خاک اطراف ریشه بوته ها است، و دیگری روشی به اسم (مینه سوتا) است، که در این روش ابتدا چاله ای ایجاد میکنیم سپس شاخه هارا به هم گره میزنیم، و بوته را درون چاله قرار میدهیم و روی آن را با خاک و برگ یا کود میپوشانیم.

این روش ها به باغبانان این امکان را می دهد تا از رز های خود در برابر سرما محافظت کنند.

۱.'Fair Bianca' (Rosa 'Fair Bianca')

محبوبیت این گل به دلیل قسمت زرد رنگی است که در وسط گل قرار دارد و به آن ظاهری درخشان می بخشد. عروسانی که می خواهند گل آرایی عروسی خود را مانند زمان قدیم بکنند از این گل استفاده میکنند.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب: کاملا در معرض آفتاب باشد

۲.'Lady Emma Hamilton' (Rosa 'Lady Emma Hamilton')

ظاهر زیبا و جمع و جور این گل آن را مناسب برای گلدان و محوطه پاسیو میکند.

این گل رایحه ای همانند میوه ها و هوای تابستان دارد. و فرم رشد آن به صورت قائم است و به آن شکل یک درختچه میدهد.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۳.'Janet' (Rosa 'Janet')

رنگ صورتی این گل مانند رنگ آسمان هنگام طلوع خورشید(گرگ و میش) است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

این گل شباهت زیادی به گل رز (peace) دارد.

اما تعداد برگ هایش از آن بیشتر است و مناطقی که رطوبت کم دارند و باعث ایجاد لکه های سیاه و ایجاد کپک نمی شوند، بهترین محیط برای پرورش این گل است.

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۴.'Gentle Hermione' (Rosa 'Gentle Germione')

این نوع گل بیشتر توقعاتی که شما از یک گل رز دارید را برآورده میکند. این گل بیشترین و بهترین رایحه را دارا است تعداد گلبرگ های آن به ۹۰ تا میرسد. و بیشتر از سایر رز ها در برابر بیماری مقاوم است. حتی در مناطق پر باران. این گل رز به خاطر همسر شاه لئونتس در یکی از داستان های شکسپیر (افسانه زمستانی) نامگذاری شده است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۵.'Happy Child' (Rosa 'Happy Child')

این گل شکوفه های طلایی غنی دارد  که در مقابل نور شدید خورشید محو نخواهد شد. این گل مانند تمام گل های رز انگلیسی، با خاک گلدانی، کوددهی منظم و گرفتن شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز دارای بیشترین باردهی است. شکوفه ها مخصوصاً بزرگ هستند و از عرض آنها ۴ تا ۵ اینچ (بین ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر) است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۶.'Mary English' (Rosa 'Mary English')

 بسیار خیره کننده و تحسین برانگیز است. (mary)فرم گل رز

برخی عطر این گل را با بادام و عسل مقایسه می کنند و اگر این گل بدون مواد شیمیایی کاشت و برداشت شده باشد، می توانید سالاد و دسرهای خود را با گلبرگ های گل خوراکی این گل سرخ تزئین کنید.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۷.'Sir John Betjeman' (Rosa 'Sir John Betjeman')

این گل که به عنوان یک روزنامه نگار محبوب انگلیسی نامگذاری شده است، دارای گلهای رز سرخ روشن است که در چشم انداز تابستان برجسته است. این گل رز ترکیبی آلبا است، به این معنی که ویژگی های عطر و بوی عالی و مقاومت در برابر بیماری را دارد که جزو ویژگی های مهم گل های رز قدیمی است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: حدود یک متر

وضعیت نسبت به آفتاب:کاملا در معرض آفتاب باشد

۸.'Crown Princess Margareta' (Rosa 'Crown Princess Margareta')

رنگ هلویی این گل، شهد دار بودنش و عطر میوه ای آن با هم تطابق دارند و ترکیب زیبایی را به وجود می آورند. این نوع گل رز بیشتر از دیگر انواع آن تحمل سایه و دوری از آفتاب را دارد و ارتفاعش نیز بیشتر از سایرین است.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: بین ۱ تا ۳ متر

وضعیت نسبت به آفتاب:تماما آفتابی تا کمی ابری

۹.'Munstead Wood' (Rosa 'Munstead Wood')

این گل میتواند به باغچه شما شادابی و روحیه ببخشد و عطر آن درست به اندازه زیبایی بیش از حد آن است. این نوع گل رز همچنین رویندگی و گل دهی خوب و فراوانی دارد. این گل مناسب گلدان های شما است و با قرار دادن آن در حاشیه های محوطه خود میتوانید زیبایی آن را به رخ بکشید.

زیباترین گل های رز انگلیسی برای باغچه شما

ارتفاع: کمتر از ۱ متر

وضعیت نسبت به آفتاب:تماما در معرض آفتاب

۱۰. 'The Mayflower' (Rosa 'Mayflower')

یک گل رز صورتی دیگر با ویژگی مقاومت در برابر بیماری است  حتی در برابر مواد شیمیایی و سمی. یک گیاه بسیار قوی و زیبا است که میتوان با کمک آن پرچین و حصار درست کرد.

برای مشاهده ادامه این مطلب به لینک منبع خبر در زیر مراجعه کنید.

منبع خبر : https://www.khabaronline.ir/news/1500964/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7


نحوه پرورش لیسیانتوس

چرا باید لیسیانتوس پرورش دهید ؟

آیا شما به گلی علاقه دارید که شبیه گل رز باشد ، اما رشد آن راحت تر و ماندگارتر در گلدان باشد؟ گل رز با هر نام دیگری ممکن است فقط لیسیانتوس باشد.


ساقه های برازنده با شکوفه هایی در طیف وسیعی از رنگ های ملایم و دو رنگ در رنگ های سفید ، زرد ، شامپاین ، زردآلو ، چارتر ، صورتی ، آبی و بنفش پر شده است. جوانه ها ، که شبیه گلهای رز هستند ، از اوایل تا اواسط تابستان شروع به باز شدن می کنند ، از پایین ساقه شروع می شوند و به سمت بالا ادامه می یابند. زمان شکوفایی هر ساقه لیسیانتوس (و ساقه های زیادی در هر بوته وجود دارد) ، از اولین جوانه جوانه تا آخرین ، دو تا چهار هفته است. این قدرت گل بسیار خوبی برای چنین گیاه ظریفی دارد!

how-to-grow-lisianthus-planted-with-ornamental-kale: For a little support, place elegant and heat-tolerant ‘Balboa Rose’ lisianthus between airy purple tall verbena and ornamental kale.


گلهای عالی تنها چیزی نیست که لیسیانتهوس ارائه می دهد. برگهای زیبا ، سبز و آبی و ساقه های باریک شکوفه های نرم رنگ را برجسته می کند. و lisianthus در طیف وسیعی از کوتوله 6 اینچی "Lizzy Pink" که در بالا دیده می شود ، همراه با پونه کوهی تزئینی "Kent Beauty" (ترکیبی Origanum) گرفته تا زیبایی های ساقه بلند که به 36 اینچ می رسند.


نحوه رشد-لیسیانتوس-کاشت-کلم پیچ زینتی: برای کمی پشتیبانی ، "Balboa Rose" lisianthus ظریف و مقاوم در برابر حرارت را بین وربنا بلند ارغوانی و کلم پیچ زینتی قرار دهید.

برای کمی پشتیبانی ، "Balboa Rose" lisianthus ظریف و مقاوم در برابر گرما را بین وربنا بلند ارغوانی و کلم پیچ زینتی قرار دهید.

Purple lisianthus with warm colored flowers in background: Dwarf ‘Ventura Purple’ lisianthus makes a cool foil for taller, hot-colored annuals like ‘Profusion Orange’ zinnia and red cockscomb.


طراحی با لیسیانتوس

Lisianthus دارای طیف وسیعی از اندازه ها است که کار در یک طراحی را آسان می کند. Lisianthus با قد بلندتر از 18 اینچ ، با ساقه های بید طولانی خود ، ممکن است گاهی اوقات نیاز به کمی حمایت در باغ داشته باشد. می توانید ببینید که کلم پیچ زینتی کوتاه تر (Brassica oleracea) در مقابل "Balboa Rose" در عکس بالا نه تنها شکل گل ها را تکرار می کند ، بلکه به عنوان یک پایه مناسب گیاه نیز عمل می کند. ساقه های سفت ساقه بلند بنفش (Verbena bonariensis) در پشت لیسیانتوس کمی پس زمینه هوا را اضافه می کند و همچنین دستی می دهد تا ساقه های باریک را به بالا و بالا نگه دارد.



از لیسیانتوس در حاشیه باغها استفاده کنید

'Ventura' lisianthus کوتاه و محکم تر بنفش در عکس بالا در جلوی حاشیه عالی به نظر می رسد ، شکوفه های نرم آن به خوبی با گل مروارید (Zinnia hybrida) و شکوفه های مرجان شکل خروس (Celosia argentea cristata) در تضاد است. پنج یا بیشتر گیاهان را با هم گروه کنید تا به آنها کمی حضور دهید و رنگ زیبایی به آنها دست دهید.


لیسیانتوس صورتی با پونه کوهی زینتی: لیسیانتهوس صورتی و پونه کوهی ‘Kent Beauty’ را جفت کنید تا ترکیبی با دوام عالی و هم تضاد گل و هم ایجاد شود.

لیسیانتهوس صورتی و پونه کوهی ‘Kent Beauty’ را جفت کنید و ترکیبی با دوام عالی با گل و تضاد بافت ایجاد کنید.

Pink lisianthus with ornamental oregano: Pair pink lisianthus and ‘Kent Beauty’ oregano to create a long-lasting combination with both great flower and texture contrast.

لیسیانتوس را در گلدان پرورش دهید

لیسیانتوس کوتاه تری را در گلدان رشد دهید. تنوع رنگ به این معنی است که لیسیانتوس به راحتی با گلهای دیگر ترکیب می شود. برخی از همسایگان خوب dianthus (Dianthus spp. & hybrids) و کنه دانه (Coreopsis spp. & hybrids) هستند ، زیرا شرایط رشد مشابهی را دوست دارند. شکوفه های نفس کودک توری (هیبریدهای Gypsophila) زمینه نرمی را برای لیسیانتوس فراهم می کند. یا آنها را با تکه های قنادی (Antirrhinum majus) یا پونه کوهی زینتی (هیبریدهای Origanum) ترکیب کنید تا یک تضاد عالی برای گل و بافت داشته باشد.



پرورش لیسیانتوس

اگر به صورت سالیانه گیاه لیسیانتوس می کارید ، بهترین شرط شما این باشد که گیاهان جوان را از مرکز باغ در بهار وقتی تمام خطر یخ زدگی از بین می رود ، بکارید. لیسیانتهوس هنگامی که در باغ قرار دارد شکوفائی طولانی است و گرما و خشکسالی را تحمل می کند ، اما نه شرایط مرطوب. لیسیانتوس در آفتاب کامل تا بخشی از سایه و خاک زهکشی شده ، خنثی تا قلیایی رشد می کند. در مناطق USDA مقاومتی 8 تا 10 هوا بسیار سرد است.


نکات 

وقتی گیاهان را در زیر آفتاب کامل و در خاک مرطوب اما مرطوب پرورش می دهید ، بهترین شاخ و برگ و بیشترین گل را خواهید داشت.

اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود.

هر بار که آبیاری می کنید ، با کود معادل محلول در آب مانند Miracle Gro® در نیمه استحکام ، به لیسینانتوس خود تغذیه کنید.


لیسیانتوس در مناطق گرم چند ساله است

در مناطق 8 تا 10 لیسیانتوس چند ساله است. در منطقه 7 ، این گیاه مقاوم است - گیاهان تثبیت شده را پس از یخ زدگی در پاییز قطع کنید ، و با پوشش ردیف و یک مالچ سبک مانند کاه بپوشانید تا از آنها تا بهار محافظت شود.


نحوه شروع لیسیانتوس از بذر

اگر چالشی را دوست دارید و صبر کافی دارید ، می توانید لیسیانتوس را از دانه شروع کنید - برای تولید شکوفه ها 5 تا 6 ماه زمان لازم است. در مناطق USDA 8 تا 10 ، می توانید گیاه را ببینید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله لیسیانتوس مراجعه کنید/