بادی میست در مقابل عطر: تفاوت ها را بدانید

به قول اولیویه کرید، استاد عطرساز، "یک مرد هرگز کیف دستی شما را به یاد نمی آورد، اما عطر شما را به یاد می آورد."


اما آیا او عطر بدن شما را به یاد می آورد؟

شاید اصطلاحات "عطر"، "ادوپرفیوم"، "ادوتویلت" یا "ادکلن" را شنیده باشید. هر کدام از این ها به قدرت رایحه یک عطر اشاره دارد. هر چه غلظت روغن بیشتر باشد، عطر قوی تر است (عطر قوی ترین است). اگرچه "عطر بدن"، که با نام "Eau Fraiche" نیز شناخته می شود، یک رایحه است، اما در این دسته بندی ها قرار نمی گیرد زیرا کمترین غلظت روغن را دارد.

در حالی که همه عطرها می توانند نقش مشابهی در زندگی شما داشته باشند، این کار را با ظرفیت های مختلف انجام می دهند. با وجود تفاوت های قابل توجه، تشخیص تفاوت بین عطر بدن و عطر می تواند بسیار آسان باشد. دانستن اینکه چه زمانی از عطر بدن و چه زمانی از عطر استفاده کنید، می تواند در مواقع ضروری جذابیت بیشتری ایجاد کند و در مواقع دیگر ظرافت را به همراه داشته باشد.

تفاوت بین عطر بدن و عطر چیست؟

مهم ترین تفاوت بین عطر بدن و عطر، مقدار روغن معطر است. عطر بدن با غلظت روغن کم 3 تا 5 درصد، پایه الکل و آب قوی دارد. این به آن رایحه ای سبک تر و ماندگاری کمتری نسبت به عطر می دهد. به همین ترتیب، غلظت بالای روغن عطر (20 تا 40 درصد) باعث می شود رایحه آن نه تنها قوی تر بلکه ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

تفاوت های بین این دو عطر، گزینه های بیشتری را برای بیرون رفتن در مناسبت های مختلف فراهم می کند. عطر بدن برای زمانی که چند ساعتی بیرون هستید گزینه خوبی است، اما مانند عطر تمام روز ماندگاری ندارد.


women applying perfume


عطرهای بدن یا اسپری ها: همه چیز درباره کاربرد و نکات استفاده

عطرهای بدن یا اسپری های بدن، رایحه های سبکی با کمترین میزان غلظت روغن هستند. به همین دلیل، قیمت مناسب تری دارند اما ماندگاری آنها تنها حدود یک تا دو ساعت است. زمانی که با لوسیون یا شستشوی بدن با رایحه مشابه ترکیب شوند، تاثیر بیشتری می گذارند و به عنوان تقویت کننده رایحه بدون ایجاد بوی تند عمل می کنند.

چگونه از عطر بدن استفاده کنیم؟

عطر بدن شبیه به عطر می تواند بخشی از برنامه روزانه شما باشد یا به شما کمک کند در طول روز خود را تازه کنید. همچنین می توانید برای تازگی بخشیدن به لباس هایی که مدت هاست استفاده نکرده اید، از آن استفاده کنید.

برای ماندگاری بیشتر رایحه عطر، از روش لایه بندی رایحه استفاده کنید. رایج ترین روش لایه بندی عطر شامل استفاده از شستشوی بدن با رایحه مشابه، سپس اعمال کره بدن و در نهایت اسپری کردن چند پُف عطر بدن است. استفاده از رایحه های یکسان ساده تر است اما می توانید از رایحه های مکمل نیز استفاده کنید.

موارد دیگری که به جای عطر از اسپری بدن استفاده کنید:

  • بعد از حمام
  • اگر به عطر حساسیت دارید
  • روی دئودورانت
  • به عنوان اسپری صورت
  • روی بالش یا لبه پتو قبل از خواب
  • در لبه های داخلی کشوهای لباس برای خوشبو شدن لباس ها

freshening up with body mist


عطر

عطر پایه روغنی قوی با مقدار کمتری آب و الکل دارد. رایحه آن هم قوی تر است و هم ماندگاری بیشتری نسبت به بادی میست دارد و به آشنایان روزانه شما زمان بیشتری برای لذت بردن از سیلاژ جذاب شما (تلفظ "see-yazh") می گذارد. در مواقعی که می‌خواهید احساس خاصی داشته باشید یا رایحه‌ای تأثیرگذارتر داشته باشید، مانند قرار ملاقات‌ها، رویدادهای بزرگ یا در یک شب بیرون از خانه، عطر بپوشید.


چگونه از عطر استفاده کنیم؟


به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما روش های کمتر موثری برای استفاده و نگهداری عطر وجود دارد. همچنین روش هایی برای استفاده از آن وجود دارد که اکثر مردم هرگز به آن فکر نمی کنند. برای استفاده حداکثری از عطر خود، نکات زیر را دنبال کنید:


روی گرم ترین قسمت های بدن خود اسپری کنید


نقاط پالس مکان های اصلی هستند. گرمایی که از این نقاط ساطع می شود به عنوان یک پخش کننده طبیعی در طول روز عمل می کند.


بسته بندی کوچکتر را انتخاب کنید


اکسیژن می تواند مولکول های بو را در طول زمان تغییر دهد. بطری هایی که می توانند سریع استفاده شوند بهتر هستند.


برای افزایش طول عمر موها یا روسری خود را اسپری کنید


از آنجایی که آنها با هوا حرکت می کنند، عطر می تواند مدت بیشتری پخش شود. در حالی که این می تواند برای برخی مفید باشد، اگر موهایتان به طور طبیعی خشک است و از عطرهایی با محتوای الکل بالا استفاده می کنید احتیاط کنید. الکل موهای شما را حتی خشک تر می کند. اگر در مورد این اتفاق نگران هستید، مسیر مطمئن را طی کنید و به جای آن پوست یا روسری خود را اسپری کنید.


در مکان های خنک، تاریک و خشک نگهداری شود


همانقدر که گذاشتن عطر روی طاقچه یا حمام وسوسه انگیز است، رطوبت و نور می توانند عطر شما را تغییر دهند. نگهداری آن در کمد یا کشوی کمد از شدت و کیفیت آن محافظت می کند.


storing perfume



از چه چیزی باید اجتناب کرد


عطر را می توان به راحتی در محیط های مختلف تغییر داد. اگر می‌خواهید که عطر شما تا حد ممکن ماندگاری داشته باشد، مانند بسیاری از ما، این نکات را دنبال کنید:


اسپری کنید، سپس مالش دهید


فرانسیس کورکجیان، عطرساز سازنده عطر کریستین دیور، می‌گوید که اصطکاک ایجاد شده از مالش پوست را گرم می‌کند و آنزیم‌های طبیعی تولید می‌کند که مسیر رایحه را تغییر می‌دهد. روی آن اسپری کنید و آن را به حال خود رها کنید!


اگر مستعد تعریق هستید مستقیماً پوست خود را اسپری کنید


عرق کردن باعث می شود عطر سریعتر پخش شود و ما می دانیم که شما این را نمی خواهید. در عوض ترفند مو یا روسری که قبلا ذکر شد را امتحان کنید.


Mist Yourself (یک "اسپری و قدم")


 برای بهترین نتیجه مستقیماً روی نقاط نبض خود اسپری کنید یا بمالید.


آیا می توانم بادی میست و عطر را با هم استفاده کنم؟


غلظت بالای روغن موجود در عطر باعث می شود تا 24 ساعت به تنهایی بماند. با این حال، مواقعی وجود دارد که استفاده از هر دو بادی میست و عطر به خوبی با هم کار می کنند. در روزهایی که نیاز به کمی عطر اضافی دارید، سعی کنید از یک بادی میست و عطر تعریف‌کننده استفاده کنید.


هنگام ترکیب این دو، عطر شما پایه و قوی ترین رایحه شما خواهد بود. یک عطر با رایحه ماندارین می‌تواند به خوبی با بادی میست با رایحه وانیلی کار کند، اما اگر می‌خواهید وانیل عطر اصلی باشد، سعی کنید به جای آن از عطر وانیلی با بادی میست ماندارین استفاده کنید.


woman spraying perfume


در حالی که انتخاب عطر برای برخی موقعیت ها ضروری است، هیچ قانون خاصی وجود ندارد که استفاده گاه به گاه از اسپری بدن را منع کند. برای ایجاد تنوع در رایحه خود، می‌توانید از ترکیب عطر و اسپری یا حتی ترکیب رایحه‌های مختلف استفاده کنید. چه از عطر، اسپری یا هر دو استفاده کنید، مطمئن باشید رایحه دلنشین شما به یاد ماندنی خواهد بود. برای کشف مجموعه‌ی متنوع عطرهای ما، امروز به وب‌سایت ما سینا آروما سر بزنید!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.