مزایا و معایب چاپ دیجیتال

1.  در چاپ دیجیتال ، از پرینترهای لیزری یا جوهر افشان با فرمت بزرگ و حجم بالا استفاده می شود. این چاپ برای اهداف چاپ در مقیاس کوچک ، به عنوان مثال ، در خانه یا محل کار ، که به چاپ کمتری نیاز دارند ، استفاده می شود.



2. مزایا: روش دیجیتال سریع  است. هنگام استفاده از این چاپ از آنجا که نیازی به تنظیم زیرساخت ندارید ، مواد سریعتر چاپ می شوند که تولید آنها چند روز طول می کشد. در روش دیجیتال به مواد شیمیایی عکس یا صفحه فیلم نیازی ندارید زیرا از روش های سنتی چاپ استفاده می شود. بنابراین ، دیجیتال تمیزتر و آسان تر است.



3.  برای چاپ تصاویر ، این روش بهترین است. در روش دیجیتال تصاویری با کیفیت خوب و با وضوح بالا تولید میشود و این تصاویر را می توان روی تعدادی از مواد چاپ کرد و می توان آنها را مستقیماً روی شیشه ، چوب ، تخته سینترا یا PVC اعمال کرد. 


در این روش همه چیز در مورد دقت و ثبات است. چه به چاپ هایی با فرم بزرگ و چه به حجم کمی از مواد چاپی احتیاج داشته باشید ، دیجیتال گزینه مطمئنی است.


این سفارشات سریع شروع و تکمیل می شود و در صورت تمایل می توانید به راحتی کپی کنید و از خطاهای اساسی جلوگیری کنید. دیجیتال نیازی به نیروی کار ، ملزومات و زیرساخت های اضافی ندارد ، بنابراین برای چاپ با مقدار کمی از مواد بسیار مقرون به صرفه است.



4. معایب: اگرچه هزینه وش دیجیتال کاملاً کم است ، اما وقتی صحبت از تیراژ زیادی از چاپ است ، این روش گران می شود.  این روش  در چاپ حجم زیاد یک مشکل است زیرا چاپگر دیجیتال بین 15 تا 50 فوت در دقیقه کار می کند. با وجود یک پالت رنگی که از طیف گسترده ای از رنگ پشتیبانی می کند ، چاپگرهای دیجیتال از جوهرهای فلزی پشتیبانی نمی کنند. بیشتر جوهرها در معرض تابش مستقیم خورشید محو می شوند. با این حال جوهرهای مورد استفاده در روش دیجیتال بسیار سریعتر محو می شوند. با وجود اینکه هزینه نیروی کار هم ندارد ، چاپگرهای دیجیتال باید به روز شوند و باید به طور دوره ای بررسی شوند تا به درستی کار کنند. این کار در نهایت هزینه بیشتری نسبت به چاپ واقعی دارد.



روش دیجیتال فقط بر روی انواع خاصی از مواد کاغذی قابل تولید است ، در حالی که چاپ سنتی می تواند بر روی لایه های پیچیده و منحصر به فرد مانند ، نئوپان ، تخته های خاکستری و سایر مواد کاغذ ضخیم تر چاپ میشود.



چاپ دیجیتال مسطح برای جعبه


چاپ مسطح معمولاً از یک چاپگر جوهر افشان برای تولید تصاویر دیجیتال استفاده می کند.


چاپ جوهر افشان آینده دیجیتال در نظر گرفته می شود. در این فرآیند از جوهرهایی با اشعه ماورا بنفش (UV) برای چاپ تصاویر دیجیتالی روی سطوح صاف استفاده می شود.


این فرایند ضروری است زیرا می تواند روی سطوح مختلفی مانند چوب ، فلز ، شیشه و کاشی چاپ شود. این فناوری همچنین می تواند روی موادی که دارای ضخامت های مختلف هستند چاپ شود.


مزایای چاپ مسطح


به طور مداوم از کیفیت بالاتری برخوردار است: فناوری واقعی مسطح دیجیتال هزینه اولیه بالاتری نسبت به رقبا دارد ، اما با جزئیات بیشتری چاپ می کند و از دقت و تکرارپذیری بالاتری برخوردار است.


سازگار با محیط زیست:


چاپ مسطح نیز سازگار با محیط زیست نسبت به چاپ معمولی است زیرا مقدار کمتری کارتریج زباله تولید می کند و آلودگی هوا کمتری ایجاد می کند. رد پای کربن کمی از خود به جای می گذارد.



انعطاف پذیر و کم هزینه:


چاپ مسطح برای بسته بندی های سفارشی و تجاری بسیار عالی است. هزینه کمتر آن سهولت سفارشی سازی را افزایش می دهد و به مشتریان امکان می دهد طرح های خود را با قیمت پایین توسعه دهند.



زمان تولید سریع و کارآمد:


در مقایسه با چاپ معمولی در زمان  صرفه جویی می شود زیرا نیازی به تعویض مداوم صفحه ها نیست ، زیرا این فناوری از هیچ صفحه ای استفاده نمی کند.

دیجیتال نیازی به استفاده از صفحات ندارد زیرا چاپ افست یا چاپ سنتی نیاز به آن دارد. این فرآیند در درجه اول از تونر و جوهر مایع استفاده می کند.


در بسیاری از موارد در دیجیتال ، بر خلاف جوهرهای دیگر ، جوهر مورد استفاده در لایه چاپ شده نفوذ نخواهد کرد. جوهر یک لایه نازک روی بستر ایجاد می کند و جوهر بیشتر از طریق UV یا گرمایش لیزر به سطح می چسبد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.