چاپ افست جعبه چیست؟

چاپ افست لیتوگرافی : افست نوعی ماشین چاپ است که جوهر را از یک صفحه به یک غلتک لاستیکی (یا پتو) و سپس به لایه های مختلف منتقل می کند.


این ماده معمولاً برای تولید انبوه ، مانند چاپ مقادیر زیادی روزنامه ، بروشور ، کاتالوگ ، مجله و جعبه مورد استفاده قرار می گیرد.


این یکی از پر کاربردترین گزینه های چاپ به دلیل چاپهای با کیفیت بالا و هزینه کم به غیر از چاپ فلکسوگرافی و چاپ دیجیتال است.


انواع چاپ افست


چاپ افست Web-Fed


چاپ افست وب بیشتر در چاپ روزنامه ها و جعبه ها دیده می شود. در این فرآیند ، رول های کاغذ به طور مداوم از طریق مطبوعات تغذیه می شوند و می توانند بیش از 5000 تیراژ چاپی تولید کنند.


کاغذ پس از آن برش داده می شود (این قسمت نیز از مطبوعات است) تا ورق های یکسان ایجاد شود. چاپگرهای افست با تغذیه web-fed می توانند بیش از 3000 مقاله در دقیقه تولید کنند که در حدود 80000 برگ مشابه در ساعت ترجمه می شود.


این گزینه برای سازمانهایی که نیاز به تولید مقادیر زیاد در مدت زمان کمی دارند ایده آل است.



چاپ افست با ورق Fed


برخلاف web-fed ، افست لیتوگرافی  تغذیه شده با ورق fed ، مقادیر کمتری تولید می کند زیرا ورق های کاغذ به صورت جداگانه تغذیه می شوند. هنوز هم در مقایسه با سایر عملیات چاپ موجود ، یک گزینه چاپ سریع در نظر گرفته می شود.


چاپ با ورق fed می تواند 12000 تا 24000 برگ در ساعت چاپ کند. با گذشت سالها fed همچنین سرعت خود را بهبود بخشیده است ، که به آن امکان می دهد عملکردهای مشابه web-fed را انجام دهد.


 


فرآیند قبل از فشار دادن



آماده سازی برای کارهای هنری قبل از عبور از چاپ ، گامی حیاتی برای تولید دقیق چاپ است.


یکی از اشتباهات رایج طراحان در هنگام آماده سازی کارهای هنری خود ، تبدیل نکردن کارهایشان از RBG به CMYK است.


بهترین راه برای اطمینان از اینکه پرونده های خود را به درستی آماده می کنید ، تماس با یک متخصص محصولات جعبه یا چاپخانه ای است که با آن کار می کنید.


متخصصان محصولات طرح گندم می توانند در زمینه تهیه آثار هنری شما تخصص و مشاوره کاملی ارائه دهند.


 


روند چاپ 


 ابتدا به صفحه دیگری منتقل می شود و سپس به یک استوانه لاستیکی دیگر منتقل می شود.

چاپ تصویر / متن / گرافیک (یا "الگو") ابتدا روی "صفحه" بدست می آید - این معمولاً یک ورق فلز است (اگرچه ممکن است از کاغذ / پلی استر نیز استفاده شود). مشخص شده است که آلومینیوم به بهترین نتیجه می رسد.

این چاپ روی صفحه است که به یک غلتک / سیلندر لاستیکی منتقل می شود ، سپس برای چاپ افست استفاده می شود. در صورت نیاز به چاپ روی هر دو طرف کاغذ ، دو صفحه درگیر می شوند.

سپس یک غلتک در کاغذ وارد می شود. سیلندر (این نیز از لاستیک ساخته شده است) حاوی برداشت از صفحه باعث ایجاد اثر یا "چاپ" به کاغذ می شود.


 


مزایای چاپ افست


کیفیت بالا و رنگ واقعی: از آنجا که Offset از جوهر به جای تونر (چاپ دیجیتال) استفاده می کند ، نتیجه چاپ بسیار غنی تر و واضح تر است

کم هزینه: چاپ کم و زیاد با چاپ افست بهتر است. هرچه مقادیر بیشتری تولید شود ، هزینه واحد ارزان تر می شود.

سریع و کارآمد: Web-fed می تواند بیش از 80،000 نسخه از مواد چاپی را تولید کند در حالی که آنها را با کیفیت بالا تولید می کند

انعطاف پذیر و پویا: چاپ افست روی طیف گسترده ای از مواد از جمله کاغذ ، مقوا ، چوب ، چرم و پلاستیک کار می کند در حالی که راه حل هایی برای چاپ و سایر درخواست های خاص ارائه می دهد.


برای مشاهده نمونه کارها میتوانید به صفحه چاپ جعبه مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.