عکاسی صنعتی از کارخانه و خط تولید یکی از تخصصی ترین عکاسی هایی است که نیاز به تیم عکاسی حرفه ای دارد. اولین نکته به هنگام عکاسی از دستگاه ها یا خط تولید یک کارخانه، صحبت با مشاور فنی کارخانه و تعیین کردن اینکه عکاسی از چه قسمتی مجاز و از چه قسمتی غیر مجاز می باشد. علاوه بر مجاز بودن، گاهی از نظر عکاس جلوه ای جذاب به نظر میاید که شاید از نظر مشاور فنی زائد و اضافی باشد و نیازی به نمایش نداشته باشد. دومین نکته ای که در عکاسی صنعتی از کارخانه و خط تولید می بایست در نظر گرفته شود، این است که قبل از شروع عکاسی حتما هماهنگ نمایید تا کارگران مربوطه روغن یا گریس و هر گونه کثیفی را از روی دستگاه ها و ماشین آلات پاک نمایند. برای آگاهی از اینکه زوایای نوری به چه صورت است بهتر است روز قبل از عکاسی به فضای صنعتی بروید و از ماشین آلات بازدید نمایید و نمونه ای عکاسی نمایید تا زاویه ها برایتان آشکار گردد و نورهای مزاحم را کشف نمایید.سومین نکته ای که در عکاسی از کارخانه ها می بایست در نظر گرفت این است که منابع نوری متفاوتی مانند نور گیر های موجود در سوله به هنگام عکسبرداری در روز، درخشش اجسامی با جنس استیل، فلز یا شیشه و موارد از این قبیل موجب می گردند با ایجاد نورهای مزاحم قسمتی از تصویر شما تاریک یا زرد رنگ یا سفید شود و این هنر عکاس است که بتواند با مهارت خود، با حرکت شاتر و پیدا کردن زاویه ای مناسب و ایجاد نورپردازی ویژه و تنظیم شدت کنتراست نور محیط کیفیتی خارق العاده از سوژه مورد نظرتان را به تصویر بکشد.چهارمین نکته عکاسی صنعتی از کارخانه و خطوط تولید در نظر داشتن این موضوع است که به هنگام عکسبرداری از دستگاه ها یا ماشین آلات خط تولید کارخانه، تمامی افرادی که داخل عکس حضور دارند، الزاما باید لوازم حفاظت فردی مناسب را بر تن داشته باشند. این لزوم به ویژه برای کارگران مشغول به کار می باشند، بسیار ضروری است.
ممکن است که این سوال در ذهن شما ایجاد گردد که چرا شرکت و کارخانه ها عکاس صنعتی استخدام میکنند. همه آنها میخواهند که با تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود یک وب سایت عالی تهیه کنند. در گذشته افراد برای این کار بیشتر بروشور و پوسترهای مختلف چاپ میکردند، هرچند اکنون نیز رواج دارد، اما به مرور کمتر شده و همه افراد به صفحات مجازی و اینترنت و وب سایتها روی آوردهاند. درواقع استفاده از روش آنلاین نقش مهمی در همه عرصه ها و رونق کسب و کار در جامعه دارد. عکاسان صنعتی کسانی هستند که وظیفه دارند با استفاده از عکس گرفتن از محصولات، ماشین آلات و یا تجهیزاتی که میتوانند به موفقیت کسب و کار کمک کنند، به وب سایت یک شرکت روح بخشند. بیشتر عکسهای گرفته شده توسط عکاسان صنعتی مربوط به زیر و بم های بخشهای تولیدی و صنعتی است. در اکثر این موارد، افراد عکاسان تجهیزات و ماشین آلات هستند. هر چند مواردی وجود دارد که در عکاسی صنعتی از کارخانه کارگران یا پرسنل شرکت در تصویر گنجانده شدهاند.
برای اطلاعات بیشتر درمورد عکاسی صنعتی از ابزارآلات پیشنهاد میکنیم مقاله عکاسی صنعتی از ابزارآلات سنگین و سبک را مطالعه نمایید.
اگر کارخانه شما در صنعتی مانند تولید، فناوری، انرژی یا ساخت و ساز فعالیت میکند، داشتن عکس هایی با کیفیت که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کرده و اثری ماندگار از خود به جای بگذارد، بسیار مهم است. اگر از تصاویر با وضوح پایین استفاده کنید یا خیلی به عکسهای بورسی که مخصوص شما ایجاد نشده است اعتماد کنید، کمپینهای بازاریابی شما مسطح میشوند و آماتوری به نظر میرسند. در این مقاله قصد داریم 4 نوع عکس حرفه ای را بررسی کنیم که کیفیت وثیقه بازاریابی شما را بهبود میبخشد. ما شما را به استخدام یک عکاس حرفه ای که دارای تجربه کار با مشتریان صنعتی است، تشویق میکنیم
.
عکسهای با کیفیت محصول یکی از مهمترین دارایی هایی است که تجارت شما میتواند در آن سرمایه گذاری کند. چه اجزای کوچک تولید کنید و چه سیستمهای پیچیده بزرگ، عکس هایی به نظر میرسد که به اندازه محصول نهایی شما خوب باشند. مشتریان بالقوه از طریق فروشگاه های مختلف از جمله آنلاین، چاپی، نمایشگاه های تجاری و بروشور ها و کاتالوگ ها در رابطه با شرکت شما تحقیق میکنند. آنها بدون توجه به تولید محصولی که تولید میکنید، به سمت شرکت هایی که محصولاتشان خوب به نظر میرسند جذب میشوند. بنابراین عکاسی صنعتی از کارخانه اهمیت بالایی دارد.
مطالب مرتبط : عکاسی صنعتی از خط تولید
بسیاری از عکاسان حرفه ای برای عکاسی از محصولات یک کارخانه صحنه و نورپردازی خود را در استودیو ترتیب میدهند تا شفافیت و بازتاب مواد پلاستیکی را به دقت نشان دهند. آنها همچنین هر قسمت را در چندین موقعیت مختلف عکسبرداری میکنند تا بتوان از آنها به صورت جداگانه یا در ترکیبات استفاده کرد. عکسهای با زاویه 45 درجه به آنها آزادی میدهند تا هماهنگیهای مختلف را متناسب با نیازهای بازاریابی و تبلیغاتی خود انجام دهند. همچنین با عکاسی به رنگ سفید، عکاسان توانستند قطعات را برش دهند و از آنها در زمینه های مختلف استفاده کنند.
اگر میخواهید تجارت شما صیقلی به نظر برسد، پرتره های کاری شما باید درجه یک باشند. تصاویر کارمندان باید حرفهای و مطابق با تصویر برند شما باشد. اگر کارمندان شما در یک کنفرانس سخنرانی کنند، مقاله سفید بنویسند، یک بیوگرافی در وب سایت شما داشته باشند، میتوان از پرتره های تجاری برای تصاویر نمایه استفاده کرد. پرتره های تجاری با کیفیت برای برجسته کردن نگرش و مهارت های شرکت شما مهم هستند. تصاویر ارسال شده در محل کار شما برای مشتریان جالب است و به آنها تصویر بهتری از کار شما میدهد.