آموزش عکاسی صنعتی با موبایل

به نظر شما بهترین دوربین عکاسی چیست ؟ دوربینی که بزرگ است یا دوربینی که لنز بزرگی دارد؟ شاید اصلا بهترین دوربین را میتوان به دوربینی با ظاهر حرفه ای تر نسبت به دوربین های دیگر و یا قیمت بالاتر نام برد ، هر نظری که شما دارید کاملا برای ما محترم است ، اما این نکته مهم را از ما به یاد داشته باشید که بهترین دوربین در زمینه عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی و ... بزرگترین دوربین و با کیفیت ترین نیست. بلکه دوربینی است که همیشه در دسترس شما باشد و با آن بیشترین عکس را بگیرید.صحبت در مورد قراردادن دوربین های دیجیتال بر روی گوشی های همراه خارج از حوصله این مطلب است ولی از آن ایده هایی بود این موضوع که دنیای عکاسی را کاملا متحول کرد امروز میخواهیم فقط در مورد عکاسی صنعتی با موبایل صحبت کنیم.

هرچند که عکاسی با دوربین های DSLR دار در ظاهر خیلی وحشتناک است و برای افراد ناآشنا اینها اشیای غریبی هستند ولی اگر راه و رسمش را بدانیم عکاسی صنعتی با گوشی همراه بسیار آسان است ، با این وجود برای عکاسی با گوشی همراه نکاتی را باید رعایت کنید.

نکات عکاسی صنعتی با گوشی همراه

 

1- آسوده خاطر عکاسی کنید

گوشی همراه را باید به منزله یک گوشی point to shoot در نظر بگیریم ، منظور این است که اکثر تنظیمات همچون نور دهی ، وایت بالانس  و ... بر عهده خود گوشی به صورت اتوماتیک است و شما یک عکاسی کاملا اتوماتیک را انجام می دهید ، البته گوشی هایی مدهای دستی هم که قابل تنظیم باشند را دارند.بیشتر مردم ترجیح می دهند از حالت اتوماتیک گوشی همراه خود استفاده کنند و واقعا نیازی هم به استفاده از این مدها نیست به گوشی خودتون اعتماد کنید و شروع به عکاسی کنید و خیلی نگران تنظیم نوردهی نباشید.

2. سوژه ای که دارید را لمس کنید

اکثر دوربین های گوشی امروزی مجهز به لمس سوژه در تصویر و حتی فیلم هستند و به گوشی فرمان می دهند که واضح سازی تصویر روی کدام سوژه انجام شود، یا اصطلاحا این موضوع به این معنی است که روی کدوم سوژه فوکوس کند. بعلاوه این موضوع شما قسمتی از نور سنجی را هم می توانید بر روی سوژه مشخص کنید و میتوانید تعیین کنید که نه خیلی پر نور و نه خیلی کم نور ضبط شود ، به عبارت دیگر شما مهمترین قسمت عکس را با لمس بر روی آن مشخص می کنید و نور دهی آن را هم به دست گوشی میسپارید به همین راحتی.

 

3. در شرایط نوری خوب عکاسی کنید

گوشی های همراه قلب کوچکی دارند که تحمل شرایط کم نوری را ندارند.در مورد سنسور تصویر مهمترین جزء دوربین های دیجیتال صحبت میکنیم. سنسور تصویر قطعه ای است که در پشت لنز قرار می گیرد و مسئولیتش دریافت فوتون های نوری و تبدیل آنها به شارژ الکتریکی و برای پردازش تصویر و ثبت تصویر است. سنسورها هر چقدر بزرگتر باشند نور بیشتری دریافت میکنند و برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف مناسب تر هستند. سنسور قرار گرفته در دل گوشی ها حتما از توع full frame نیست  و عمدتا سنسورهایی حتی کوچکتر از سنسورهای compact رایج در بازار دارند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به صفحه عکاسی صنعتی با موبایل مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.