عطر شناسی : نحوه تست و انتخاب عطر مناسب

انتخاب عطر کامل می تواند طاقت فرسا باشد. گزینه های زیادی وجود دارد. و فراتر از آن، این یک هزینه پرخطر است. وقتی عطری را می خرید که مطابق انتظارات شما نیست، اساساً پول خود را دور ریخته اید. به اندازه ای که نمونه برداری در فروشگاه می تواند مفید باشد، هیچ چیز بهتر از نمونه برداری آنلاین عطر نیست. زیرا به این ترتیب، نمونه ای از عطر را دریافت می کنید که می توانید در زندگی واقعی خود از آن استفاده کنید.

عطرها با تجربیات منحصر به فرد، آب و هوا و انواع پوست واکنش های متفاوتی نشان می دهند. شما نمی توانید در یک پیاده روی ساده در مرکز خرید آن را بفهمید. شما باید عطر را به محل کار و سپس به دورهمی و به باشگاه ببرید تا واقعاً حس خوبی نسبت به آن پیدا کنید.

اما چگونه می توان در دریای گزینه ها حرکت کرد؟

چه تازه وارد دنیای نمونه های عطر باشید و چه به دنبال گسترش مجموعه خود باشید، رویکرد ما می تواند به ساده سازی فرآیند شما کمک کند.

اول، خانواده های عطر را بشناسید

ما فکر نمی کنیم هیچ چیز در یافتن رایحه مناسب از طریق نمونه برداری عطر مهمتر از درک خانواده های عطر باشد. این می تواند به شما در به حداقل رساندن دریافت نمونه های عطری که حتی در محدوده سلیقه شما نیستند کمک کند. حالا، برای اینکه واضح باشد، این به هیچ وجه به این معنی نیست که نباید خارج از محدوده ترجیح خود آزمایش کنید - البته که باید این کار را انجام دهید، این بخش سرگرم کننده است. اما حداقل زمانی که خارج از ترجیحات و نیازهای خود نمونه برداری می کنید، متوجه این موضوع هستید و انتظارتان تنظیم می شود.

چهار نوع اصلی از انواع خانواده های عطر وجود دارد:

گلی

بدون شک، رایحه گلی محبوب ترین نوع عطر موجود است. این عطر به طور گسترده شناخته شده و بسیار محبوب است. عطرهای گلی جوهره شکوفه های گل را به خود گرفته و معمولاً با زنانگی و عاشقانه بودن همراه هستند.

مناسبت ها:
پوشیدن روزمره: عطرهای گلی با رایحه ملایم و تازه برای استفاده روزانه عالی هستند.
قرارهای عاشقانه: عطرهای گلی غنی و مجلل، فضای رمانتیک را تقویت می کنند.
مراسم عروسی: عطرهای گلی با ماهیت جشن و شیک عروسی ها مطابقت دارند.
گشت و گذار در بهار و تابستان: ذات طبیعی و پر جنب و جوش رایحه های گلی با هوای گرم و رویدادهای فضای باز مطابقت خوبی دارد.

 

شرقی (Oriental)

عطرهای شرقی به دلیل ویژگی های گرم، عجیب و غریب و اغوا کننده شناخته شده اند. آنها اغلب دارای نت های غنی مانند ادویه جات، رزین، وانیل و عنبر هستند.

مناسبت ها:

رویدادهای عصرانه: نت های عمیق و لوکس، عطرهای شرقی را برای پوشیدن در شب ایده آل می کند.
مناسبت های رسمی: این عطرها لمسی از تجمل و جذابیت را به رویدادهای کراوات مشکی و جشن ها می بخشند.
پاییز و زمستان: گرمای عطرهای شرقی در ماه های سرد سال آرامش بخش است.
مناسبت های خاص: تولد، سالگرد و جشن هایی که می خواهید در آن متمایز باشید.

چوبی (Woody)

عطرهای چوبی بر پایه نت های خاکی و معطر بنا شده اند که ظرافت و عمق را القا می کنند. اجزای کلیدی شامل صندل، سدر، خس خس و نعناع هندی می باشد.

مناسبت ها:

محیط های حرفه ای: عطرهای چوبی اعتماد به نفس و قابلیت اطمینان را القا می کنند و آنها را برای محیط کار مناسب می سازند.
گردش های غیررسمی: ماهیت ظریف اما تاثیرگذار آنها برای دورهمی های غیررسمی عالی است.
پاییز و زمستان: گرمای خاکی برای هوای سرد مناسب است.
لباس شب: رایحه های چوبی به رویدادهای شبانه عمق و پیچیدگی می بخشند.

تازه (Fresh)

عطرهای تازه، ترد، تمیز و نشاط آور هستند و اغلب یادآور فضای باز می باشند. آنها طیف گسترده ای از نت ها از جمله مرکبات، سبز، آبزی و عناصر میوه ای را در بر می گیرند.

مناسبت ها:

استفاده در طول روز: برای شروع تازه کننده روز، چه در محل کار و چه در اوقات فراغت ایده آل است.
تابستان و بهار: نت های سبک و مطبوع برای هوای گرم عالی هستند.
فعالیت های فضای باز: عطرهای تازه، فعالیت هایی مانند پیاده روی، پیک نیک و گردش در ساحل را تکمیل می کنند.
رویدادهای غیررسمی: ماهیت راحت آنها باعث می شود برای دورهمی های غیررسمی و فعالیت های روزمره مناسب باشند.

تکنیک های نمونه برداری و هنر تست کردن

تست کردن عطر قبل از خرید بطری با اندازه کامل، برای یافتن رایحه مناسب بدون صرف هزینه زیاد، ضروری است. در اینجا راهنمای کاملی در مورد نحوه نمونه برداری موثر از عطرها برای انتخاب درست آورده شده است.

از بطری های تست یا نمونه ها در فروشگاه ها استفاده کنید

به طور واضح، ما معتقدیم که بهترین گزینه شما برای تست عطرها استفاده از وبسایت نمونه برداری عطر ماست. استفاده از آن آسانتر است، نمونه بیشتری دریافت می کنید و از آن در سناریوی واقعی تری استفاده می کنید. اکثر عطر و فروشگاه ها بطری های تست یا نمونه های ویال ارائه می دهند. استفاده از این موارد قبل از خرید ایده بدی نیست.

با این حال، ما توصیه می کنیم از نوارهای کاغذی خودداری کنید. در حالی که اسپری کردن عطر روی نوار کاغذی می تواند برداشت اولیه ای از رایحه به شما بدهد، این پوست شما نیست. این کاغذ است و از نظر شیمیایی بسیار متفاوت است.

برای درک کامل یک عطر، باید نحوه واکنش آن با پوست خود را تجربه کنید. فراتر از مورد آلرژی، عطرها روی انواع پوست های منحصر به فرد بوی متفاوتی دارند. همچنین، می خواهید بفهمید که عطر در طول ساعت ها چه بویی می دهد. برای اینکه کاملاً متوجه شوید که چگونه خواهد بود، باید به رایحه زمان دهید تا روی نوع پوست شما ایجاد شود.

به جایی که نمونه عطر را اسپری می کنید توجه کنید. این باید روی نقاط نبض مانند مچ دست، داخلی آرنج و گردن باشد.

حالا، باز هم، این تجربیات اغلب در یک مرکز خرید رخ می دهد. شما از مرکز خرید به خانه می روید. بنابراین استفاده از نمونه های عطر در فروشگاه اعتبار دارد.

هنگامی که از یک سایت نمونه برداری آنلاین عطر استفاده می کنید، از رفتن به مرکز خرید اجتناب می کنید. شما آن را در یک موقعیت استفاده واقعی تر اعمال می کنید، به عنوان مثال، قبل از رفتن به سر کار یا در حالی که برای شام آماده می شوید. محیط می تواند بر نحوه توسعه رایحه یا حتی احساس شما نسبت به آن تأثیر بگذارد.

دلیل دیگری که نمونه برداری در فروشگاه خسته کننده است این است که شما تمایل دارید تعداد زیادی از آنها را نمونه برداری کنید. بوییدن عطرهای زیاد در مدت زمان کوتاه می تواند حواس شما را تحت الشعاع قرار دهد و تمایز بین رایحه ها را دشوار کند.

سخن نهایی

با رعایت این تکنیک های نمونه برداری، شما به خوبی مجهز خواهید بود تا عطری را انتخاب کنید که نه تنها بوی عالی می دهد، بلکه با سبک شخصی و شیمی بدن شما نیز مطابقت دارد. استفاده از یک سایت نمونه برداری عطر مانند سیناآروما بهترین راه پیش روی شماست، اما می توانید از نمونه های رایگان فروشگاه ها نیز استفاده کنید.


برای خرید عمده  گرمی ، کیلویی ، لیتری ،  اسانس ها بر روی خرید اسانس عطر لیتری کلیک کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.